Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Wellicht komt je vraag vaker voor en staat het antwoord tussen de veelgestelde vragen. Hieronder zie je alle veelgestelde vragen opgesplitst per dienst. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier. Je kan ook een kijkje nemen op de website van EM-Cultuur.

    AdresData

  • Kan ik mijn e-mailadres veranderen?

    Jazeker. Onder Instellingen (rechtsboven) kunt u zien waar uw adressenlijsten naar toe worden gestuurd. Om dit e-mailadres te veranderen stuurt u een mail naar administratie@em-cultuur.nl. Wij zullen het e-mailadres dan voor u aanpassen.

    Het is ook mogelijk om voor uw collega’s een gratis meelees abonnement aan te vragen. Zij kunnen dan adreslijsten samenstellen en zoeken in het bestand. Als u wilt dat zij hun eigen adressenlijsten kunnen downloaden is een extra account ad €25,- per jaar de beste optie.

  • Ik ben mijn inloggegevens kwijt?

    U kunt uw gegevens opvragen via  de link Wachtwoord vergeten. Lukt dit niet, omdat u bijvoorbeeld bent vergeten welk e-mailadres er is gebruikt, stuur dan een mail naar support@em-cultuur.nl.

  • Kan ik met meerdere collega’s tegelijk in AdresData werken?

    Ja, dat kan. AdresData onderscheidt vier soorten gebruikers:

    • Gast – u bent niet ingelogd en kunt alleen zoeken
    • Proefabonnee – u heeft 2 weken gratis toegang en kunt alles, behalve downloaden
    • Hoofd gebruiker – u heeft volledige toegang tot AdresData functies, inclusief het downloaden op uw eigen e-mailadres
    • Meelezer – u kunt adressenlijsten samenstellen, zoeken, favorieten maken, alleen niet downloaden.
  • Zijn alle gegevens in AdresData up2date?

    Ja, AdresData beschikt over de meest volledige en actuele culturele adressenbestanden. Onze afdeling Update streeft ernaar de gegevens in AdresData zo up to date mogelijk te houden. Actualiseren gebeurt door het dagelijks scannen van geprinte en digitale nieuwsbronnen, maar zeker ook door feedback van de gebruikers die mutaties aan ons doorgeven.

    Jaarlijks worden alle organisaties in het bestand benaderd met de vraag om hun gegevens te controleren en actualiseren. Waar geen respons komt op de uitnodiging en rappels zullen we via de beschikbare bronnen op het internet actualiseren.

    Uiteraard is geen bestand van 10.000 organisaties 100% actueel. Heeft u mutaties, suggesties voor organisaties die ontbreken? Graag dan uw feedback naar update@em-cultuur.nl.

  • Hoe kan ik AdresData adressen mailen?

    U kunt de organisaties met post- en e-mailadres downloaden in Excel formaat. U kunt er dan voor kiezen om ze bijvoorbeeld met Outlook te mailen. Het is ook mogelijk om deze adressen te koppelen met ons e-mailmarketing programma MailingLijst. Wij zorgen dan dat de gegevens altijd actueel zijn en automatisch worden bijgewerkt in uw mailinglijst.

    Het is belangrijk dat u goed segmenteert. AdresData biedt ruime mogelijkheden om te filteren en verfijnen zodat u de juiste organisaties en personen kunt mailen. Gebruik dus geen oude lijsten maar denk telkens goed na over voor wie uw boodschap interessant is. U loopt anders het risico als spammer te worden gezien.

    U kunt de gegevens onbeperkt downloaden in Excel en PDF voor de duur van uw abonnement.

  • Kan ik ook downloaden in Excel?

    Ja, met een AdresData abonnement kunt u  adressenlijsten downloaden in PDF en Excel. U heeft zelf nog de mogelijkheid om te kiezen in welke structuur u het Excel bestand wilt ontvangen. Voor een postmailing, voor een e-mailing of gewoon alle beschikbare gegevens.

  • AdreZ

  • Kan ik ook adressen importeren in AdreZ?

    AdreZ beschikt over een importmodule die EM-Cultuur voor u kan activeren. Belangrijk is dat de import bestanden altijd dezelfde structuur hebben. We hebben ook een standaard importstructuur. Meer informatie kunt u vinden op deze pagina.

  • Kunnen er meerdere gebruikers werken in AdreZ?

    Ja, het is mogelijk dat u met meerdere gebruikers werkt in AdreZ. Het programma is geheel role-based, hetgeen betekent dat u uw medewerkers rollen toebedeelt en per rol bepaalt u welke bevoegdheden een medewerker krijgt. Het is binnen AdreZ ook mogelijk om bepaalde gegevens of adresgroepen af te schermen voor andere gebruikers. Denk bevoorbeeld aan zaken als salaris, sponsorbedrag, 06-nummer die alleen voor een bepaalde groep zichtbaar moeten zijn.

    AdreZ kent muterende en kijkende gebruikers. U koopt een licentie voor het aantal muterende gebruikers. Daarnaast kunt u een RoloDisk-module aanschaffen waarmee u een onbeperkt aantal gebruikers KIJK-toegang geeft tot uw bestand. Deze kunnen dus wel selecties maken, etiketten printen, maar geen adresgegevens wijzigen.

    Met een speciale Intranet module kunt u alle gebruikers in uw organisatie opzoek-functionaliteiten geven.

  • Kan ik ook etiketten maken/printen met AdreZ?

    Ja, met de rapporten module kunt u een etiketten maken en printen. De etiketten worden geheel op maat in PDF aangeboden. Er is een losse rapportgenerator beschikbaar, waarmee u zelf etiketten en rapporten kunt ontwerpen. Bij de oplevering van AdreZ worden de door u gebruikte rapport-definities gratis aangemaakt en geïnstalleerd!

  • Kan ik vanuit AdreZ ook adressen exporteren?

    Ja, u kunt in AdreZ selecties maken van adressen en deze exporteren. Dit kan naar Excel, CSV en Word. U bepaalt zelf welke kolommen u in Excel wilt tonen en in welke volgorde. Zo kunt u dus een export-formaat definiëren voor bijvoorbeeld e-mailingen.

  • MailingLijst

  • Kan ik een nieuwsbrief op maat versturen?

    Jazeker! MailingLijst biedt de mogelijkheid om op basis van het door de klant opgegeven profiel (interessegebieden) een geheel op maat samengestelde nieuwsbrief toe te zenden, automatisch gegenereerd. Gebruik van deze module is gratis. Er worden wel eenmalige kosten in rekening gebracht voor de inrichting, vormgeving en begeleiding van uw eerste profiel-nieuwsbrief. Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen via de telefoon, e-mail of chat!

  • Is het mogelijk om adressen te importeren?

    Ja, met MailingLijst is het heel eenvoudig om adresbestanden te importeren. Daarnaast kunt u enkele adressen direct toevoegen en is het mogelijk om een aanmeldformulier op uw website te plaatsen waarmee mensen zichzelf direct kunnen inschrijven op de nieuwsbrief. Meer informatie over het importeren of toevoegen van adressen is te vinden op deze pagina.

  • Heeft MailingLijst ook een API?

    Jazeker, MailingLijst beschikt ook over een Application Programming Interface (API). Gebruik van de API is gratis. De API moet echter wel voor uw organisatie worden opengesteld en er wordt een overeenkomst gemaakt voor het “fair-use” gebruik van de API. Neem hiervoor contact op met support@em-cultuur.nl. Voor meer informatie over de MailingLijst API kunt u op deze pagina terecht.

  • Kan ik een aanmeldformulier koppelen aan mijn website?

    Ja, geïnteresseerden kunnen zich via de website inschrijven voor uw nieuwsbrief. U kunt met behulp de eenvoudige instructies MailingLijst aan uw website koppelen. Meer informatie kunt u vinden op deze pagina.

  • Hoe kan ik een PDF maken van mijn mailing?

    Er is een sinds de zomer van 2013 een MailingLijst-PDF-Engine beschikbaar die van uw mailing een PDF maakt. De PDF wordt automatisch ververst als er wijzigingen in de mailing worden aangebracht. De link naar de PDF kunt u gebruiken voor een ‘Archief ‘ op uw website of als link in de mailing zelf.

    http://pdf.mailinglijst.nl/?m=xxx. Waarbij xxx het mailing nummer is.

  • Hoe kan ik een nieuwsbrief op maat/profiel versturen.

    Dat kan met de ContentMerger. De ContentMerger van MailingLijst biedt de mogelijkheid om op basis van het door de klant opgegeven profiel (interesse in diverse genre’s) een geheel inhoudelijk op maat samengestelde nieuwsbrief toe te zenden, automatisch gegenereerd. Gebruik van de ContentMerger is gratis. Er worden wel eenmalige kosten in rekening gebracht voor de inrichting, vormgeving en begeleiding van uw eerste profiel-nieuwsbrief.

  • Hoe kan ik mijn statistieken zien nadat een mailing is verzonden?

    MailingLijst heeft een uitgebreide statistiekenmodule. U kunt per mailing zien hoe vaak en wie de mailing heeft geopend en op welke links zijn geklikt. Klik de verzonden mailing aan en ga naar het tabblad Statistieken. U ziet onder andere het open-/en klikpercentage. Tevens ziet u hoe vaak en door wie op welke link is geklikt. Aan de hand van deze statistieken kunt u eventueel weer een vervolgactie inplannen. Het is ook mogelijk om de statistieken over een bepaalde periode op te vragen.

    MailingLijst kan ook Google Analytics informatie meesturen waarmee u kunt bepalen wat de gebruiker heeft gedaan nadat hij de nieuwsbrief heeft verlaten.

  • Waarom moet ik mijn bounce bijhouden?

    MailingLijst voorziet in een bouncebox waarmee u bounce en inkomende mail kunt bekijken en verwerken. Het doel van de bouncebox is dat u alle inkomende berichten regelmatig bekijkt en eenvoudig kunt verwerken.

    • Het is in uw eigen belang dat de bouncebox goed bijhoudt:
    • Hard bounce is permanent niet afleverbaar, als u die blijft mailen kan dat problemen opleveren bij de e-mailprovider
    • Het blijven mailen van hard bounce gaat ten koste van uw verzend credits
    • Verwerken van bounce heeft een positief effect op de open- en klikstatistieken
    • De bouncebox kan ook vragen, reacties, bestellingen etc. bevatten
    • Op basis van verwerkte bounce kan MailingLijst een waardering per e-mailadres bepalen

    Het is verstandig om de bouncebox te checken vlak voor en na een mailing. Zo houdt u altijd een schone en overzichtelijke bouncebox.